Bespar mig den vitlöksodören!

En helt vanlig konversation med mig:


Pappa håller på att blanda ihop vitlökssmör till middagen.

Jag: "Åh, stackars mamma som ska sova bredvid dig inatt."
Pappa: "Vadå det är inte ens mycket vitlök."
Jag: "Förra veckan när syrran hade käkat vitlök vaknade jag på morgonen av att det luktade vitlök i hela mitt rum och jag blev automatiskt illamående av det så jag fick akutspring till toan."
Pappa: "Du menar inte att du behövde gå på toa av att bara känna lukten av vitlök?"
Jag: "Jooo, när jag och mamma var och handlade mat i veckan gick vi i en gång där det stank vitlök och jag fick jätteont i magen och en toalett hade suttit väl till pass just då."
Pappa: "Jag har visserligen hört att man kan bli törstig av vitlök, men inte att man kan bli bajsnödig."
Jag: "Jo det är sant, jag svär. Eller hur mamma. Visst var det så?"
Mamma: "Joo."
Pappa: "Men har du hört någon annan som har blivit det?"
Mamma: "Nee."
Pappa: "Precis. Det lär du vara ensam om Rebecka. Du är unik."
Jag: "Tack pappa!"

:)

Det här inlägget är dedikerat min kära syster
 som tycker det är jätteroligt att
 jag bloggar om mina magbesvär.
Jag vet att du gillar min blogg.
Kram på dig <3



 


Kommentarer
Postat av: Johan Knubbe

Vilken tur att någon har koll ^^ den här bloggen är rena citatbrunnen! ;)

2008-10-20 @ 15:50:31
URL: http://johanknubbe.blogspot.com
Postat av: Syrran

Coolt att fått ett helt inlägg dedikerat till sig! Klart att jag älskar din blogg, den är ju grym! Fortsätt i samma stil, och ta hand om dig... Puss & Kram

2008-10-20 @ 17:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0