Dietisten

Det gick bra hos dietisten i måndags. Hon var hur trevlig som helst och hennes erfarenhet av IBS-patienter gjorde att hon hade stor förståelse för allt jag sa. Jag fick kanske inte reda på så mycket som jag inte redan visste (det jag fick reda på kommer finnas på min hemsida om någon månad), men det var betydelsefullt att få komma dit och höra hur viktigt det är att sköta kosten. Nu har jag samlat på mig tillräckligt med motivation för att äta rätt i åtminstone några veckor framöver!

Dietisten sa en ganska rolig sak också. Hon sa att IBS ibland kallas för "slasksyndromet". IBS är ju inte en vanlig sjukdom (en funktionell mag- och tarmstörning). Efter att man har uteslutit att man inte har någon allergi eller någon annan sjukdom, men fortfarande upplever magbesvär, kan man placeras under "IBS-kategorin". Vi är den mystiska gruppen. Fast jag har faktiskt hellre slasksyndromet än någon annan, farlig mag- och/eller tarmsjukdom.

"Hej, jag heter Rebecka och jag lider av slasksyndromet."

Lite halvroligt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: M

haha slasksyndrom!?

2008-11-25 @ 18:43:20
Postat av: Rebecka

Tydligen!

2008-11-25 @ 21:01:33
URL: http://irriteradtarm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0