Lite roligt är det ju ändå?

Idag är det redan den tredje advent! Hjälp vad fort tiden tiden går varje december. Det räcker med att man sätter fram en chokladkalender eller börjar elda ett sådant där stearinljus där man räknar ned dagarna fram till jul, så ser man bokstavligen hur dagarna slukas upp en efter en. 

Det har varit dålig uppdatering från min sida på sistone och jag ber om ursäkt för detta, men jag tror att det var min oerhört spännande cliffhanger som lagt fällben för mitt skrivande. Jag ska ju leverera ett IBS-skämt för att kompensera för tidigare negativitet, men jag betvivlar att jag kommer sprida någon större glädje med de så kallade skämten - som inte uppfyller något som helst skämtkriterium. Jag känner en förväntan i luften och pressen är stor nu. Jag vill egentligen inte döda den på något sätt, men jag känner mig skyldig att berätta attt skämten INTE är roliga. Om ni nu inte redan har förstått det, förstår ni det nu...

Skämtare nr 1: "Vad står IBS för?"
Okänd 1: "Hmm, antingen Irritabe Bowel Syndrome eller International Buisness school?"
Skämtare nr 1: "Nej! Irriterande Bajs Störning"
Okänd 1: "Öhm... hehe?"

Okänd 2: "Nu är det ockuperat på toaletten igen"
Skämtare nr 2: "Ja, vi borde skylta IBS stort på dörren så att man vet att man kan springa över på grannens toa. Då slipper man både väntetiden och den garanterade odören."

Som ni förstår är skämten inga skämt och jag bespar er de andra! Men du som är IBS:are vet antagligen vad jag pratar om. Det finns oerhört många fyndiga kommentarer att komma med. Jag tycker det är OK att driva med IBS och jag tror att det underlättar för en IBS-patient att vara mer öppen med sina magbesvär och känslor kring sjukdomen. Lite roligt är det ju ändå?

Kommentarer
Postat av: Okänd 3

Sheeeet vad bra du skriver! Jag råkade bara hamna här. Jag har inte ens IBS, men jag har läst alla blogginlägg ändå! Jag tror min kompis har det här. Keep up the good work!

2008-12-14 @ 17:53:31
Postat av: Knubbe

Haha, jag vill höra mer. Men det kanske bara är jag? :P

2008-12-14 @ 21:31:04
URL: http://johanknubbe.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Med största sannolikhet, ja.

2008-12-14 @ 21:33:03
Postat av: M

hahahaha typ i samma klass som min: "det är en lysande idé!" haha

2008-12-14 @ 23:18:43
Postat av: Rebecka

Haha, nej. Du är fyndig! De här är inte ens B-skämt.

2008-12-15 @ 11:40:08
URL: http://irriteradtarm.blogg.se/
Postat av: julia

haha du e rolig :D

2008-12-17 @ 22:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0